Tomm Coker (ur. w 1972 r.) to amerykański ilustrator, rysownik komiksów i okazjonalnie filmowiec. Karierę rozpoczął chwilę po spektakularnym starcie wydawnictwa Image Comics w 1993 r., debiutując w drugim numerze serii „Savage Dragon”, poboczną historią o Vanguardzie, którego przygody rysował później w mini-serii. Do końca lat 90. tworzył głównie pojedyncze zeszyty lub okładki różnych serii dla Marvela („Wolverine”, „Midnight Sons”), Image („Gen 13”, „Gen 13/The Maxx”), DC („Xenobrood”) czy Penthaus Comix.

Pierwszym autorskim komiksem dla Cokera był „Nightfall: The Black Chronicles” (wyd. WildStorm) do scenariusza Ford Lytle Gillmore’a, wydany w 2000 r. Od tego momentu, można powiedzieć, że rysowanie pełnych, zamkniętych opowieści jest dla artysty jedynie przerywnikiem od stałego zajęcia jakim jest tworzenie okładek („The Exiles”, „Foolkiller”, mini-serie z cyklu „Stephen King’s The Stand”, „Dr Strange”, „Marksmen”, „Near Death”, „Secret Avengers”, „Near Death”, „Secret Wars”, „Peepland”). Kolejnymi dłuższymi opowieściami z jego ilustracjami są „Blood & Water” (Vertigo 2003), „Agents of Atlas” (Marvel 2006), „Daredevil: NOIR” (Marvel 2009), „Undying Love” (Image Comics 2011) i wreszcie „The Black Monday Murders” (Image Comics 2016) – jak dotąd to najdłuższa rysowana przez niego seria (osiem zeszytów, składających się na dwa tomy), która ma status „trwający”.

Oprócz tego Coker nakręcił krótkometrażówkę „Day Between” wyświetlaną na Międzynarodowym Festiwalu Kina i Muzyki w Sacramento w 2003 oraz pełnometrażowy horror „Catacombs” (2007) przeznaczony na rynek vod. Stworzył też ilustracje do dwóch podręczników do gier fabularnych z cyklu „Dungeons & Dragons”.

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER