Jamie Hewlett (ur. w 1968 r.) to brytyjski rysownik komiksów i designer. Rysować zaczął jeszcze w podstawówce, a początek kariery można datować na czas studiów, kiedy to z Alanem Martinem i Philipem Bondem założyli fanzin Atomtan, który zwrócił uwagę Bretta Ewinsa. Po zakończeniu nauki Hewlett i Martin dostali od niego zaproszenie do współtworzenia nowego pisma pt. Deadline, traktującego o popkulturze, muzyce i zawierającego krótkie komiksy. To na jego łamach zadebiutowała anarchistyczna Tank Girl, która szybko stała się międzynarodowym fenomenem.

Hewlett współpracował z magazynem aż do jego zamknięcia w 1996 r. i oprócz komiksów o Tank Girl, tworzył okładki i design pisma. Nawiązał wówczas współpracę z wieloma muzykami, dla których tworzył okładki do płyt. W międzyczasie rysował okładki do magazynu Commodore User, shorty dla tygodnia 2000AD („Sędzia Dredd”, „Hewligan’s Haircut” i „Sooner or Later”), jubileuszowy numer „Doom Patrol” i okładki do „Shade, the Changing Man” dla DC Vertigo.

Po odejściu z Deadline i finansowej klapie filmowej adaptacji „Tank Girl” (polski tytuł to „Odlotowa dziewczyna”), Hewlett skupił się na tworzeniu reklam i projektów dla telewizji oraz rysowaniu autorskiego komiksu „Get The Freebies” dla modowego magazynu The Face. W 1998 r. wraz z multiinstrumentalistą Damonem Albarnem wpadli na pomysł  stworzenia wirtualnej kapeli Gorillaz, co zakończyło się potężnym sukcesem. Albarn zajął się tworzeniem muzyki, a Hewlett całą artystowską otoczką. W 2006 r. za grafiki dla Gorillaz otrzymał Nagrodę Muzeum Designu w kategorii Projektant Roku.

STRONA OFICJALNA | INSTAGRAM | TWITTER