Chris Wildgoose to brytyjski ilustrator, artysta konceptualny i storyboarder. Zadebiutował w 2011 r. zeszytem „True Grit: Mean Business” wydanym i bezpłatnie dystrybuowanym przez Paramount Pictures. Była to komiksowa adaptacja powieści Charlesa Portisa „Prawdziwe męstwo” i przygotowana z okazji premiery ekranizacji braci Coen. Zaraz potem, wspólnie ze scenarzystą Benjaminem Readem, zabrał się za promocję filmu „Super 8” J. J. Abramsa w Wielkiej Brytanii. Na specjalnie przygotowanej stronie znalazło się kilka interaktywnych gadżetów obecnych również w filmie, a wśród nich komiks „Monsters From The Morgue”, którym inspirowali się główni bohaterowie przy kręceniu swojego amatorskiego filmu.

Dzięki tym dwóm „robótkom” jego nazwisko coraz częściej pojawiało się w większej ilości publikacji, rysował bowiem pojedyncze zeszyty różnych serii („The Pride Adventures” dla Queer Comix, „Gotham Academy” dla DC Comics), shorty do antologii („Vertigo Quarterly” dla Vertigo, „In the Dark: A Horror Anthology” dla IDW) jak i okładki („Coda”, „Assassin’s Creed”, „Newbury & Hobbes: The Undying”, „Shadow Show”). W 2014 r., również przy współpracy Benjamina Reada, zaczął wydawać w dwuletnich odstępach trylogię „Porcelana„. Pierwszy tom tej serii fantasy przeznaczonej dla młodzieży ukaże się po polsku w listopadzie 2019 r.

W 2015 r., również z Readem, Wildgoose wydał powieść graficzną „Briar” inspirowaną europejskimi mitami i folklorem. Z kolei w 2017 r. narysował dziesięć zeszytów „Batgirl” z serii „Odrodzenie”. W 2019 r. ukazała się powieść graficzna z jego ilustracjami „Batman: Nightwalker”.

BLOG | INSTAGRAM | TWITTER